FANDOM

A hét Arkangyal egyike. A zsidó mitológia szerint ő őrzi a Pokol kulcsait, és az Ítélet Napján ő fogja kinyitnia Pokol kapuit. Uriel ábrázolásának leggyakoribb szimbóluma egy tekercs, és egy nyitott kéz, amely lángcsóvát tart. A lángcsóva a nevére - A Tűz Angyala - utal. Urielt számos titulussal illették az idők folyamán: a Szeráfok Hercege, az Uralkodás Angyala, a Költészet Angyala, a Prófécia Angyala, a Bűnbánat Angyala, a Rettegés és Mennydörgés Angyala, a Zene Angyala, Szeptember Angyala, a Vágyódás Angyala, Dél Angyala, a Politikai Reformok Angyala, a Diófa Angyala, Hádész Ura.

Uriel nevének változatai Auriel, Oriel, Ouriel és Pheniel.

Más források szerint Urielt a Csillagok Urának nevezik.

Kedvelt környezet: Uriel a szolgálat angyala. Csak nagyon ritkán akadnak követői, de ők a világ bármely részén megtalálhatók.

Előnyök:

  • +2 kocka minden olyan varázslatra, amely a tűz vagy a fény elemi hatását használja,
  • +1 kocka minden "gyógyító" varázslatra (JM megítélése szerint).
  • Helyi szellemek helyett Elementálokat képesek idézni.

Hátrányok: Uriel követői -2 kockát kapnak minden "gonosz" varázslatra (mint pl a fájdalom okozása), kivéve ha ezt gonosz célpontok ellen használják. Nem harcosok, de ha szükség van rá mindenáron megvédik a jóságot. +1 célszámot kapnak minden olyan tevékenységükre, amely gonosz, vagy a gonoszt szolgálja.