FANDOM

Vérszellemek csak Aztlan területén létezhetnek és csak teocalliban lehet megidézni őket egy frissen feláldozott lény testéből. A megidézendő vérszellem mérete és ereje a feláldozott lénytől függ (lásd a táblázatot, lejjebb). Csak aztlani sámánok idézhetnek vérszellemeket.

Az idézés feltételeiSzerkesztés

Mivel egy vérszellemet kizárólag egy teocalli oltárán feláldozott lény testéből lehet megidézni, csak a legtökösebb aztlani sámánok képesek ilyenek megidézésére. Kizárólag a különféle Aztechnology-irányítású mágikus csoportok egyes beavatottjai tanítják a vérmágia sötét titkait és kizárólag ők képesek vérszellemek megidézésére és irányítására. SOHA EGYETLEN JÁTÉKOS KARAKTER SEM IDÉZHET MEG VÉRSZELLEMET!

VÉRSZELLEM TÁBLÁZAT   
Áldozat                             Maximum erő 
Állat                               *  
Kicsi (macska, patkány és hasonlók) 1 
Közepes (kutya, ocelot és hasonlók) 2 
Nagy (jaguár és hasonlók)           3 
Evilági értelmes lény               Esszencia 
Mágikusan aktív értelmes lény       Mágia tulajdonság 
Beavatott varázslók                 Mágia tulajdonság** 
Sárkány (vagy egyenértékű)          Ismeretlen** 
  • Felébredt (vagyis paranormális) állatok esetében a maximum erő 1-gyel nagyobb.
    • Az idézés ezen szintjén a sámán óriás alakban képes megidézni a vérszellemet, jóllehet továbbra is végre kell hajtania asztrális küldetést (lásd Grimoire, 64. oldal).
TEST   GYOR  ERŐ KAR INT AKE ESSZ REA 
E+1  (E+2)x3 E-2  E   E   E   (E) E+1 

Paraképességek: Elidegenítés, Esszenciaelszívás (maximum 14), Félelem, Mágikus őrzés, Támadás

Gyengék: Esszenciavesztés (naponta 1)

Megjelenés: Változó. A vérszellemek gyakran vérvörös ködfelhőként jelennek meg (a felhő apró vércseppekből áll). Érkeztek beszámolók rettentő kinézetű humanoid formáról is, melynek karma, szárnya és kampós csőre volt.

Megjegyzés: A vámpírhoz hasonlóan a vérszellemnek is esszenciát kell rabolnia különféle élőlényektől ahhoz, hogy fennmaradhasson. Ez mindig igaz, függetlenül attól, hogy a vérszellemet szolgálatra idézte a sámán, vagy szövetségesként kötötte meg, esetleg szabad vérszellemről van szó. A kezdeti megidézésnél a szellem az erejének megfelelő számú Esszencia pontot "bespejzol" az idézéshez feláldozott lényből. Technikailag a vérszellem emberi szellemnek tekinthető, de nincs birtokhoz kötve. Csak annyi megkötés vonatkozik rá, hogy mindig értelmes lények legfeljebb Erő x 100 méteres sugarú környezetén belül kell tartózkodnia.

Szövetséges vérszellemek

A vérszellemek undok, rosszindulatú és bosszúálló lények. Ez mindig megmutatkozik a fizikai megjelenésükben is és a sámán semmit nem tehet annak érdekében, hogy ezt elrejtse. (Ha például a sámán egy kedves, világoskék plüssnyuszi képében idézi is meg a vérszellemet, akkor ez egy különösen rosszindulatú plüssnyuszi lesz, tekintetében gonosz csillogással és éles metszőfogakkal a szájában.) Gyakorlatilag lehetetlen elnyerni egy vérszellem hűségét vagy barátságát, és az aztlani sámánok tisztában is vannak ezzel.

Toxikus vérszellemek